روشها ی کوتاه و مفید برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک
هفت نکته بازاریابی کم هزینه و بسیار موثر برای کسب و کارهای کوچک جهت کمک به پیدا کردن مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات به آنان تهیه شده است.
۱. همانند شرکت های بزرگ تبلیغ نکنید:
هدف این شرکت ها و سازمانها از تبلیغ، اشاعه نام تجاری، و ایجاد شناخت، برای آینده است. اما کسب و کارهای کوچک، توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند.
تبلیغات خود را طوری برنامه ریزی کنید که بر فروش شما در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای اینکار، این است که همیشه در تبلیغات خود، پیشنهادهای تجاری که به نفع مشتریانتان است ارائه کنید. این یکی از راههای مناسب برای جلب نظر مشتریان است.
۲. روشهای ارزانتری را مطرح کنید:
بعضی از مشتریان شما ممکن است نخواهند به اندازه ای که شما برای ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان در نظر دارید، مبلغی به شما پرداخت کنند. اشخاصی هم هستند که بیشتر از اینکه کیفیت برتر برایشان مهم باشد، قیمت پایین تر، برایشان اهمیت دارد. برای اینکه این مشتریان را از دست ندهید، می توانید روشهای کوچکتر و محدودتر از خدمات و یا محصولاتتان را با قیمت کمتری ارائه نمایید.
۳. روشهای بهتری را مطرح کنید:
قانون بالا برای همه مشتریان صدق نمی کند. همه ی مشتریان دنبال قیمت های کمتر نیستند. بسیاری حاضرند قیمت بیشتری پرداخت کنند تا محصول و یا خدمت برتری نسبت به دیگران از شما دریافت کنند. شما با ارائه روشهای بهتری از خدمات و یا محصولات خود می توانید توجه این مشتریان را به خود جلب نمایید و میزان متوسط درآمد خود را افزایش دهید. روش دیگر هم این است که تعدادی از محصولات و خدمات متفاوت خود را به هم ترکیب نمایید و به عنوان یک محصول ویژه با قیمت بالاتری ارائه نمایید.
۴. در جستجوی روش هایی غیر تکراری و خلاق در بازاریابی و تبلیغات باشید:
به دنبال راههایی برای تبلیغات و بازاریابی باشید که رقبای شما ممکن است از قلم انداخته باشند و یا دست کم گرفته باشند. با کمی تفکر، همواره نکات و راه هایی ممکن است بیابید که بدور از ایجاد رقابت، درآمد شما را افزایش دهد. بطور مثال تبلیغات تان را بر روی کارتهای تبریک و کارت پستال چاپ کنید و در موقعیت های مختلف؛ برای مشتریان خود، ارسال نمایید. همین ایده ساده می تواند توجه و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما که در آن محصولات و خدماتتان معرفی شده اند، ایجاد نماید.
۵. سایز تبلیغاتتان را کوچک کنید :
سایز تبلیغاتتان را طوری کوچک کنید که بتوانید تبلیغات بیشتری انجام دهید. تجربه نشان داده است که برخی از تبلیغات کوچک، بازده بیشتری به نسبت تبلیغات بزرگتر، داشته اند.
۶. با کسب و کارهای کوچک دیگرکه رقیبتان نیستند ، تبلیغات اشتراکی کنید:
با کسب و کارهای کوچک دیگرکه رقیبتان نیستند همکاری نمایید و پیشنهاد دهید که تبلیغات برای محصولات و خدماتتان، را با هم انجام دهید و هزینه ها را تقسیم کنید. یا اینکه شما محصولات آنان را در کنار محصولات خود معرفی کنید و آنان نیز این کار را برای محصولات و خدمات شما انجام دهند. بر حسب تجربه این روش، با هزینه ای کم، فروش زیادی را برای شرکت ها و کسب و کارهای همکار ایجاد کرده است.
۷. برای جلب مشتریان از مشتریانتان دیگر خوداستفاده نمایید:
از انجاییکه مشتریانتان در صورتیکه از محصول یا خدمات شما راضی باشند، به شما و کیفیت کار شما اعتماد دارند، بهتر است برای جلب مشتریان بیشتری، به آنها تکیه کنید تا غریبه ها. برای تشویق مشتریان فعلی تان به افرادی که به صورت خواسته یا ناخواسته برای شما تبلیغات کنند، می توانید امکانات و روش های کاری ویژه ای برای آنان ایجاد نمایید. مانند تخفیف های ویژه . روشهای دیگری هم می توانید داشته باشید تا که محصولات و یا خدمات جدیدتان را پیش از اینکه اعلان عمومی نمایید، به آنان معرفی نمایید.