در ابتدا و پس از تلاوت آیات قرآن و پخش سرود کشور عزیزمان ایران، مجری برنامه جناب آقای کامران عزیزیان ضمن خوشامدگویی به حضار و معرفی سین همایش، درخواست پخش تیزر تبلیغاتی و آشنایی با برندهای معروف و نوظهور کشور را داشتند.
سخنرانی جناب آقای دکتر ایمان مصدری: ریاست مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین ایران، مشاور عالی در امور صنایع استانداریهای تهران، مازندران و سمنان، مشاور عالی دانشگاه جامع علمی و کاربردی
ضمن عرض سلام و خوشامدگویی در خصوص برند سازی و مطرح کردن شرکتها صحبت کردند و اینکه 4 سال بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح میگردد اما متأسفانه معدود شرکتهایی اقدام و عمل نمودهاند. سالهاست موضوع در حد حرف و شعار است و هیچگونه اقدامی نگردیده است.
بهعنوانمثال کشور عراق بهمحض تولید محصولی در داخل کشورش، بلافاصله ورود آن را از کشورهای دیگر حرام اعلام میکند.
در تخصص برند، مواردی همچون برند خصوصی و انواع برندهای جدید را بیان نمودند. (شرکتهای دانشبنیان قلب تپندهی ایران هستند.)
در مقوله مدیریت هزینه حتماً باید آموزشهای لازم را ببینیم. درحالیکه ما از عملکرد دولت انتقاد میکنیم، خیلی از شرکتها حتی خطمشی ندارند. با این اتفاقات شرکتها به تعالی میرسند، در خصوص برند سازی نیز خیلی از شرکتها هنوز هیچ اقدامی نکردهاند، بخش R&D (تحقیق و توسعه) خود را گسترش ندادهاند.
منابع استفاده شرکتهای دانشبنیان از مغز و ایدههای دیگران است.
مشخصات برند: 1. ازلحاظ قانونی قابل پشتیبانی باشد. 2. تلفظ ساده و روان داشته باشد. 3. بیان آن آسان باشد.
4. شناسایی و تشخیص آن دشوار نباشد. 5. توجه افراد را جلب کند. 6. حوزه فعالیت را در خود جایداده باشد.
7. حیات محصول را نشان دهد. 8. موقعیت محصول در بین رقبا مشخص باشد.
سخنرانی خانم مهندس شارقی: مدیرکل دفتر امور بانوان و مشاور بانوان استانداری تهران
در خصوص آمار اشتغال و اشتغالزایی مواردی را بیان کردند. باور به اشتغال، برنامه برای اشتغال و رفع دغدغه اشتغال را نتوانستهایم داشته باشیم.
افتخار به منابعی که ایران دارد و هیچ استفاده و بهرهای از آن نبردهایم. از اقتصاد حال حاضر استفاده کنیم و به رونق اقتصادی برسیم.
متأسفانه در موضوع اشتغالزایی خوب عملنکردهایم، چراکه با این سابقه فرهنگی میتوانیم دنیا را به دست بگیریم، ولی متأسفانه غافل هستیم.
طرح حامی بانو استقبال خوبی از آن شده است. برند بیانگر عواطف و احساسات یک حرفه و تخصص میباشد.
سخنرانی جناب آقای دکتر مهران تراب لو: مدرس دانشگاه
همه عزیزان با کارآفرینی و فرهنگ کارگروهی آشنا هستند، روشی برای ارتباط برنامههای عملیاتی که بتواند پاسخگوی نیازها باشد و بسترسازی شود.
نوع نگاه ایرانی به مقوله برند متفاوت است، نوع جدید از نگرش برند آغازشده است، بخش تعاون دربرند پررنگتر شده است، 5000 تعاونی بانوان فعال در کشور وجود دارد و نیاز به حمایت دارد، افزایش کیفیت مطلوب یا خدمات مجموعه کسبوکار که دارای نگاه منفعت فردی میباشد، استفاده از ابزارها به جهت کسب سود شخصی، حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (مدظله) در خصوص تبلیغات کاملاً رضایت داشتند، اما فرمودند نصب برند بس است، اقدامی در خصوص آمادهسازی مدل عالی جهت رسیدن به توسعه قابلفهم را شروع کنیم، افق و چشماندازی خوبی با حضور افراد موفق و نوآور در انتظار ماست.
پس از سخنرانی دکتر تراب لو، پذیرایی و استراحت به مدت نیم ساعت انجام شد و بعدازآن اهداء لوح تقدیر از شرکتهای برند انجام گردید.
شرکتهای اسپانسر:
1. شرکت سرمایهگذاری ایران 2. کالسیمین 3. پژمان 4. اخشان 5. تجارت ماندگار
6. پارس فن 7. جهان خودرو قائم 8. ایران ترانسفو 9. باتری سوداچی
10. آمارانت 11. گروه مرآت 12. مأکولاتی 13. بنیاد خیریه ملیا
14. گروه متخصصین ایران 15. ارم 16. شرکت مسیر سبز 17. سیمان مشهد
18. کارخانه کاشی نارین میبد 19. کاشی صدف اردکان 20. اسپرلوس