نام و نام خانوادگی : زینب حبیبی تبار
متولد : 1362
مدت فعالیت : 10 سال
مدرک تحصیلی : دکتری مدیریت کسب و کار، دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، پردیس بین الملل دانشگاه تهران حوزه فعالیت : خدمات نوین آموزشی، ترویجی و فرهنگی سمی آرت
نام شرکت (برند) : شرکت آموزشی پدیده تبار
سال تأسیس : 1392
1- اولین تجربه علمی در حوزه کسب و کار، شروع فعالیت پژوهشی در مرکز مطالعات مديريت و بهروري ايران (وابسته به دانشگاه تربيت مدرس ) بود.
2-دو سال سابقه تدریس در دانشگاه در دروس مدیریت رفتار سازمانی، مبانی سازمان و مدیریت و تحقیق در عملیات و تدریس کارگاهی نرم افزار spss برای سطوح مختلف
3- تسلط نسبی به نرم افزارهای تخصصی آماری از جمله SPSS ، lierel و ... دارم.
4- سابقه مشاورمدیر عامل در بخش مدیریت(اداری و منابع انسانی) را برای بازه زمانی 4 ساله دارم.
5- از سال 90 تا پایان 91 در شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی مشغول به فعالیت بودم. در سال 1392، تصمیم به تاسیس و راه اندازی یک شرکت افتادم. 6- در چهارم اردیبهشت ماه 1392 ثبت رسمی پدیده تبار انجام شد و بعد از گذشت یک بازه زمانی 6 ماهه رویکرد نوین سمیتئاتر ابداع و پیاده سازی شد (آموزشی کاربردی که محتوی آن بر مبنای پژوهش و مشاوره حاصل می شود و جهت ایجاد درک بهتر در مخاطب به وسیله تئاتر به تصویر در می آید و در ادامه نمایش ارائه شده، توسط استاد سخنران مورد تحلیل و تدریس قرار می گیرد). از سال 93 که نخستین اجرای رسمی سمیتئاتر با محوریت باید و نبایدها در مذاکرات اجرا شد تا هم اکنون این رویکرد از اجرای سمیتئاتر به اجرای سمیفیلم، سمیموزیک، سمی انیمیشن، سمی اپ، سمی مدیا و ... گسترش پیدا کرده است و کاربری آن از حوزه آموزش به حوزه های ترویجی فرهنگ و بازاریابی نیز توسعه یافته است و در حال حاضر پدیده تبار مبدع و نخستین برگزار کننده بسته سمی آرت بعنوان رویکرد نوینی آموزشی، ترویجی و فرهنگی در کشور می باشد.
اولین مورد رونمایی رسمی سمیتئاتر در سال 1393 در کتابخانه ملی ایران که مصادف با مذاکرات هسته ای ایران در ژنو شده بود و آقای دکتر شریعتمداری به پدیده تبار بعنوان مبدع و نخستین برگزارکننده روش نوین آموزشی سمیتئاتر تبریک گفتنه بودند و دومین مورد انتخاب مجموعه پدیده تبار به عنوان تلاشگر برتر و دریافت تندیس کارآفرین برتر در سال 1395 - انتخاب مجموعه پدیده تبار به عنوان کارآفرین برتر در سال 1395
بدلیل نوظهور بودن روش آموزش سمی ارت در ایران و خلق فضای بی رقیب در ابتدا ، از استراتژی اقیانوس آبی استفاده کرده ایم و خاص هستیم.
موفقیت یک مورد نسبی می باشد، در حیطه کاری خود از طیف امتیازی 5 رتبه 3 را به خودمون می دهیم. رمز موفقیت در کار تیمی است، دنیا را جور دیگری می بینم، نوآوری در تمام مراحل زندگی و کاری باید ساری و جاری باشه و از همه مهمتراین هست که ظرفیتهامون را برای پذیرش سختی ها و مشکلات افزایش بدیم.
5-آینده کسب وکار خود را در کوتاه مدت و درازمدت چگونه میبینید؟
کوتاه مدت : در تمام ایران بتوانیم سمی ها را به صورت گسترده تری اجرا کنیم.زمینه های جدیدی را که برای فعالیت در اون ها ورود کردیم مثل ساخت تیزر، ساخت گزارش مستند علمی تصویری، رسانه و پایگاه خبری، بیمه و ... را به رشد و پویایی و سودآوری برسونیم. بلند مدت : انجام اجراهای برون مرزی و کسب افتخارات بین المللی و رقابت با سازمان های بزرگ و در نهایت ایجاد هلدینگ بین المللی معتبر تا 10 سال آینده.
6-مهمترین دغدغه ای که اکنون با آن مواجه هستید چیست؟
محیط داخلی : بزرگترین نگرانی، هر از گاهی نگران سختی به باور رساندن همراهانم هستم نسبت به تمام چیزی که من باور دارم. محیط خارجی : از پرزنت ناصحیح سمیتئاتر توسط همکاران تازه وارد به این بازار کار، که با اجراهای خود تصویر ناصحیحی از سمیتئاتر را برای جامعه ایجاد می کنند و رعایت اصل امانتداری و مالکیت فکری را نمی نمایند.
7-آیا تاکنون در کسب و کار خود تجربه ناموفقی را داشته اید ؟ دلیل آن چه بوده است ؟
هر شخصی که به موفقیت دست می یابد، طبیعتاً زندگی کاری اش سرشار است از تجربه های موفق و ناموفق. تجربه ناموفق در اعتماد کردن ها، در همکاری با مجموعه هایی که پس از فراگیری روش کار، با حذف مجموعه مبدا ، به تنهایی کار را ادامه می دهند و ...... برای رسیدن به موفقیت تجربه های متفاوت موفق و ناموفقی را تا کنون پشت سر گذاشته ایم.
8-شيرينترين و تلخترين خاطره كاري شما چه بوده است؟
- شیرین ترین تجربه پدیده تبار، سال گذشته جشنواره کارآفرینی، بعنوان تلاشگر و کارآفرین برتر برگزیده شدیم. - تلخ ترین تجربه پدیده تبار، مشاهده روزمره افراد یا مجموعه هایی که براحتی عنوان خالق و نخستین ها را در پرزنت خود نسبت به موضوعی مطرح می کنند که برای آنها نیست و در ابداع، اجرا و پیاده سازی آن نه متحمل صرف انرژی شده اند و نه هزینه ای متحمل شده اند.
9-انتظارات شما از مردم و افرادی که با آنها بهنوعی در ارتباط هستید چه چیزی است ؟
از سبک های نوین استقبال کنند استقبال اونها میتونه با فرآیند رشد یک مجموعه همراه بشه و موجب ارتقاء دوطرفه بشه.
10- از دولت و مجلس و نهادها و شهرداریها چه انتظاراتی دارید و چه مشکلاتی از این بابت برای شما وجود دارد ؟
- از مجلس انتظار داریم همزمان با تغییرات در دنیا، قوانین را بروز کنند. ( بروز نبودن قوانین در کشور و عدم حمایت از کارهای خدماتی نوین ) -از شهرداری انتظار داریم اگر امکان دارد برای مجموعه های جدید و کارآفرین های جدید بسته های حمایتی در نظر بگیرند تا بتوانند تبلیغات کنند و بهتر دیده شوند. - دولت خودش به میزانی درگیری داره و بزرگ هست که ازش انتظاری نداشته باشیم.
11- از سرمایهگذاران و بانکها که بهنوعی باعث پیشرفت اولیه هر کسبوکاری میباشند چه انتظاراتی دارید ؟
تاکنون از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده ام و خواهش می کنم با اینگونه بهره ها، اصلا بانک ها وام ندهند. وقتی معیار سودآوری در جامعه بازگشت پول و سرمایه به صورت آنی و زمان هر چه کمتر معنی پیدا می کند و هیچ کس تاب خواب بیشتر سرمایه خود برای رشد معقول در حوزه کاری معمول را ندارد، از سرمایه گذاران نیز انتظاری نمی توان داشت!!!!
12- آیا رسانهها و خبرگزاریها توانستهاند نیازهای شمارا مرتفع نمایند ؟
- قطعا حضور رسانه ها می تواند در رشد اکثریت کسب و کارها مفید واقع شود. ایجاد پایش در رسانه واقعا نیاز است.
- رسانه ها اکنون به بنگاه های کسب و کار تبدیل شده اند و فقط به بحث مالی توجه می کنند و تا حدی بحث اصالت محتوی خبر در گزینه های بعدی توجهشان قرار گرفته است.