پورتال کانون کارآفرینان تهران
فارسی
انگلیسی
پورتال کشوری
صفحه اصلی
کارگروه های تخصصی
کارگروه آموزش
کارگروه خلاقیت و نوآوری
کارگروه بازاریابی
کارگروه سازمانهای مردم نهاد و خیرین کارآفرینی
کارگروه فضای کسب و کار
کارگروه شرکت های دانش بنیان
جلسات و نشست ها
تجربه های جسور
پاتوق فروش
یه فنجان چای با طعم تجربه
شاهین فاطمی - برند درسا
احد عظیم زاده - برند عظیم زاده
کارگروه تأمین مالی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
استانداری تهران
فرمانداری تهران
دیدارهای فردی
همایش ها
نشست ها
هیئت امناء
مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی
گالری
گالری تصاویر
گالری ویدئو
دانلود فایل
فرم های ثبت اطلاعات
عضویت در کانون کارآفرینان
شرایط عضویت در کانون کارآفرینان
فرم ثبت نام
ثبت نام جهت مصاحبه
درباره ما
مهم ترین فعالیت های کانون استان تهران
کانون کارآفرینان استان تهران
درباره کانون کارآفرینان
اعضاء هیئت امناء
سند ملی توسعه فرابخشی
پیش نویس مشارکت در کانون کارآفرینان استان تهران
تماس با ما
نشست بررسی عناوین پیشنهادی دومین بیانیه کانون کارآفرینان استان تهران
نشست بررسی عناوین پیشنهادی دومین بیانیه کانون کارآفرینان استان تهران
به گزارش امور رسانه ای کانون کارآفرینان استان تهران؛ نشست بررسی عناوین پیشنهادی دومین بیانیه کانون کارآفرینان استان تهران با حضور مهندس سعید حامد نیا، دکتر مجید سیاری، دکتر حبیبی، دکتر مسعود سلحوقی، آقای صمد کفاش یعقوبی، مهندس شیخی، دکتر غنی زاده و رضا شجاعی برگزار شد.
حامد نیا با بیان این که کانون کارآفرینان دو هدف عمده1. صدور ماهیانه بیانیه کانون و2. رونق فضای کسب و کار را دنبال می کند، و هدف از صدور بیانیه ها را مطرح کردن عناوین مهم مقفول مانده در سطح نخبگان و کارشناسان امر و مسئولین ذیربط در حوزه کسب و کار در جامعه عنوان نمود.
وی در ادامه افزود: نخستین بیانیه به اصلاح رتبه بین المللی سهولت کسب و کار کشور اشاره داشت که یکی از وظایف ذاتی دولت ها در ایران فرصت سازی کسب و کار بوده و از آسیب های آن برآورده نشدن سطح مهارت آموزشی جامعه را می توان برشمرد.
دکتر سیاری با بیان اینکه بیانیه ها ادامه دارد؛ افزود: بیانیه ها در کارگروه ها در 7 سر فصل با کار کارشناسی شده ادامه خواهد یافت. و در سال 94 باید به دنبال تقویت شبکه های اجتماعی کارگروه های کارآفرین کانون باشیم که یک دغدغه اجتماعی در حوزه فضای کارآفرینی و سهولت کسب و کار به صورت عمق یافته در قالب یک بیانیه را خطاب به اشخاص دولتی، غیر دولتی، کارآفرینان و نخبگان حوزه کسب و کار صادر کنیم.
دکتر مجید سیاری در ادامه افزود: بیانیه اول بر اساس گزارش تحقیقی مرکز پژوهش های مجلس که از منابع داخلی و خارجی گرفته شده بود، صادر شد. بنا بر این گزارش فضای کسب و کار کشور حال روز خوبی ندارد. در شاخص های ده گانه کسب و کار کشور هنوز هیچ رشدی نداشته ایم و اگر آن رشد 20 پله ای را داشتیم به دلیل نوع گزارشات به سازمانهای جهانی بود. فعالیت کانون در جهت فرهنگ سازی کسب و کار و کارآفرینی باید از حوزه رسانه ای شروع شود تا خدمات کانون را معرفی کنیم.
درخصوص تقسیم بندی های کارگروه های کانون کارآفرینان بیان داشت: کارآفرینان با عضویت و مشارکت در کانون زمینه ای را فراهم می نمایند تا مشکلات خود را شناسایی کرده که می تواند موجب تسریع در فرایند پیشرفت کار و اقتصاد کشور باشند و باید حرف های خود را به سمت اجرایی شدن پیش ببریم.
دکتر مسعود سلجوقیان با بیان اینکه بیانیه ها باید به سمت اجرایی شدن به پیش برود افزود: بیانیه های کانون باید بر روی یک مشکل کارشناسی متمرکز شده و با ارائه راهکارهای راهبردی و پیشنهادی می تواند خروجی آن تاثیر گذار گردد.
وی در ادامه افزود: هدف کانون باید به بررسی فعالیت های کاربردی و اجرایی متمرکز شود. کارهای اجرایی؛ تاسیس کارخانه و غیره نیست، بلکه می تواند فرهنگ کارآفرینی، آموزش و مهارت باشد. اگر بتوانیم از فرهنگ مشارکت مردمی به طریق شبکه های مجازی و رسانه ای ارتباط برقرار کنیم می تواند کارایی موثرتری در فضای کارآفرینی کشور داشته باشد.
قوتی گفت: اینکه فقط ما طرح مشکل نکنیم؛ راهکار ارائه بدهیم تا بصورت کاربردی و قانونی در دولت یازدهم اجرا گردد. هدف کارگروه های کارآفرینان باید شناسایی پتانسیل ها و قابلیت های بالقوه کارآفرین در اتاق فکر کانون برای بهینه سازی عملکرد فضای کسب و کار باشد.
مهندس حامد نیا بیان داشت: در کانون به پروژه محوری رسیده ایم که با نظر کارشناسی شده کارگروه ها آماده ارائه هر گونه همکاری و هم اندیشی چه در ابتدا و چه در مراحل اجرایی با نظر کارشناسی شده در 7 کارگروه کارآفرینی در قالب پروژه به اجرا و به صورت تضمینی رتبه ایران را به 70 برسانیم. کارآفرینان در محیط کسب و کار می توانند از نظرات کارشناسی شده اتاق فکر کانون برای مهندسی و پیشبرد پروژه های اجرایی خود استفاده نمایند.
صمد کفاش یعقوبی گفت: مباحث مربوط به سهولت محیط کسب و کار بصورت موضوعی و مرتبط با هر وزارت خانه و با دعوت از کارشناسان و کارآفرینان مرتبط با وزارت مربوطه به ارائه پیشنهادات و راهکارهای حوزه کاری آن بپردازند.
دکتر حبیبی گفت: حوزه عملکرد کانون در سطح جامعه و فضای رسانه ای خوب جا نیافتاده که این از جمله مشکلات سازمانهای غیر دولتی در سطح کشور می باشد.. بنابراین بیانیه ها با رسالت اجتماعی کانون در رفع مشکلات جامعه در حوزه کسب و کار هم سو و اشخاص مرتبط را به حرکت و اجرا و تعامل بر می انگیزد.
و دیگر اینکه تعداد اعضاء به عضویت درآمده در کانون رو به افزایش می باشد.
در این جلسه با پیشنهادات ارائه شده با توجه به افت سطح مهارت و آموزش و تحول در نظام آموزشی با مبحث تضمین سطح کیفی مهارت آموزی به عنوان دومین بیانیه کانون کارآفرینان استان بیان و مصوب گردید..
برچسب ها:
نشست بررسی عناوین پیشنهادی دومین بیانیه کانون کارآفرینان استان تهران دکتر سیاری,
رضا شجاعی,
اشتراک
کارگروه های تخصصی
همایش و جشنواره کارآفرینی استان
معرفی هیئت امناء کانون کارآفرینان استان
معرفی کارآفرینان برتر استان
مصاحبه با کارآفرینان استان
خیرین کارآفرین استان
مراکز کاریابی و اشتغال استان
کلینیک های کارآفرینی استان
شهرک های صنعتی استان
مراکز مشاوره کارآفرینی استان
مراکز رشد و پارک های فناوری
کانون های هماهنگی دانش و صنعت استان
دفاتر کارآفرینی سازمان ها و دانشگاه های استان
گزارشات مهم کارآفرینی و اشتغال استان
قوانین کسب و کار
نشریات و مقالات مرتبط با کارآفرینی استان
فرصت های سرمایه گذاری استان
جلسات و دیدارهای مهم استان
طرح های حمایت از کارآفرینی و تولید در استان
مهمترین فعالیت های کانون استان
گزارش جلسات هیئت مدیره
اعضاء هیئت مدیره کانون استان
استان ها
آذربايجان شرقي
آذربايجان غربي
اردبيل
اصفهان
البرز
ايلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختياري
خراسان جنوبي
خراسان رضوي
خراسان شمالي
خوزستان
زنجان
سمنان
سيستان و بلوچستان
فارس
قزوين
قم
كردستان
كرمان
كرمانشاه
كهگيلويه و بويراحمد
گلستان
گيلان
لرستان
مازندران
مركزي
هرمزگان
همدان
يزد
ملی
دفتر توسعه کارآفرینی