جلسه بررسی راهکارهای فعال سازی کارگروه های کارآفرینان استان تهران
جلسه بررسی راهکارهای فعال سازی کارگروه های کارآفرینان استان تهران با حضور آقایان: مهندس سعید حامد نیا مدیر کانون، دکتر مجید سیاری دبیر کانون،دکتر غلامرضا حبیبی دبیر کل کارگروه ها و صمدکفاش یعقوبی امور حقوقی و رضا شجاعی امور رسانه ای کانون کارآفرینان استان برگزار شد.
جلسه با خیر مقدم دکتر حبیبی به حاضرین شروع شد. در ادامه ایشان هدف ازبرگزاری این جلسه را ارتباط دهی و تعیین علاقه مندی کارآفرینان به حضور درکارگروه های تخصصی کانون برای نقش آفرینی و مشارکت بیشتر درحوزه کارآفرینی بیان داشتند.
دبیر کارگروه های کارآفرینان استان تهران در ادامه افزود: کارگروه های تخصصی کانون را در هفت گروه مطرح است که کارگروه تهیه گزارش مالی با محوریت و مدیریت جناب آقای غریبی عهده دار شده اند وکار گروه نهاد های مردمی و خیرین کارآفرینی برعهدۀ جناب آقای حاج بابایی، کارگروه آموزش بر عهده جناب آقای دکتر سیاری، کارگروه خلاقیت و نوآوری بر عهده دکتر حبیبی وکارگروه بازاریابی را آقای اسدی برعهده دارند که تاکنون موفق به تماس با ایشان نشده ایم و کارگروه فضای کسب و کاررا جناب آقای مهندس حامد نیا که کارگروه جدیدی است بر عهده دارند و کار گروه سیستم ها و روش ها که براساس فراخوان کانون افرادی اعلام آمادگی و پیشنهاد همکاری با این کارگروه را داده اند تصمیم گیری خواهد شد؛ جلسات کارگروه بطور مستمر برگزار میگردد.
دکتر سیاری در خصوص استفاده از تمامی ظرفیت ها و قابلیت های افراد علاقمند به فعالیت در این کارگروه ها اذعان داشت: در پیشنهاد جناب آقای حبیبی نسبت به افرادیکه علاقمند به فعالیت و مسئولیت در این کارگروه ها هستند؛ می توانند جایگزین گردند و در مسئولیت ها با توان و صرف وقت بیشتر بتوانند در این کارگروه ها فعالیت کند. وپیشنهاد دوم ما یک بحث استراتژیک است که کانون باید پروژه محور باشد؛ شیوه نامه مشارکت در کارگروه ها که توسط جناب آقای یعقوبی و همکار ایشان آقای شجاعی تدوین شده است تا در قالب این پروژه ها، کارگروه ها را به پیش ببریم تا در سال 94 چندپروژه را در دستور کارداشته باشیم.
در ادامه این جلسه آقای یعقوبی به تشریح شیوه نامه مشارکت کانون پرداخت و افزود: با وجود باوجود انباشتگی بیش از 30% از تولید ناخالص ملی در تهران و حجم عظیم نقدینگی در بخش های دولتی و غیردولتی و فرصت ها، قابلیت ها وامکانات بسیار اعضاء کانون کارآفریناناستان تهران برای سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی چراسهم اعضاء کانون و سایر کارآفرینان استان ازاین گردش نقدینگی و انباشتگی ناچیزاست؟
وی در ادامه افزود: هدف از فعال سازی مشارکت ها را ایجاد ارتباط و هماهنگی بین صاحبان منابع، تخصص و استعداد باکارآفرینان در راستای به کارگیری ظرفیت ها و قابلیت های نهفته و بلا استفاده آنان برای اجرای پروژه های مورد نظر توسعه سطح مشارکت وتعامل کارآفرینان در فراگردهای آفرینش، انتقال دستاوردها و مفاهیم مورد نظر با بخش های دولتی و غیر دولتی ضابطه مند نمودن فرآیند معاملات، انعقاد قراردادها و انجام مشارکت ها توسط کارگروه های کانون کارآفرینان استان اعلام داشت.
مهندس حامد نیا گفت: باید مدیر انکار گروه ها به دنبال جذب منابعی برای حمایت از نخبگان و کارآفرینان فعلی باشند و همچنین کارگروه ها باید به دنبال ایجاد اتاق فکر به مدیران دولتی جهت همفکری و هم افزایی مدیران دولتی، کارآفرینان بالقوه و نخبگان کارآفرین برای پشتیبانی از کارآفرینی باشیم.
شجاعی با تاکید بر اینکه جهان امروز جهان رسانه است، افزود: شناسایی حوزه عمل کانون نیازمند عرصه اطلاع رسانی به منظورحمایت از دسترسی همگانی از فعالیت ها وپیشنهادهای کارشناسی شده کارگروه های کانون است که می تواند نیرو محرکه و ترغیب کنندۀ کارآفرینان برتر جهت فعالیت و مشارکت در این مهم باشد. در نخستین گام ازطریق انعکاس خبری در جراید، خبرگزاری ها و پایگاه های رسانه ای برای ارتباط دهی اثر بخش و تعامل سازنده با کارآفرینان از نقش این فضای رسانه ای استفاده نمود. وییکی از شقوق آن را برگزاری گفتگوهای اختصاصی، عمومی و ارسال تولیدات رسانه ای کانون جهت اطلاع رسانی صحیح و به هنگام برشمرد.