پورتال کانون کارآفرینان تهران
فارسی
انگلیسی
پورتال کشوری
صفحه اصلی
کارگروه های تخصصی
کارگروه آموزش
کارگروه خلاقیت و نوآوری
کارگروه بازاریابی
کارگروه سازمانهای مردم نهاد و خیرین کارآفرینی
کارگروه فضای کسب و کار
کارگروه شرکت های دانش بنیان
جلسات و نشست ها
تجربه های جسور
پاتوق فروش
یه فنجان چای با طعم تجربه
شاهین فاطمی - برند درسا
احد عظیم زاده - برند عظیم زاده
کارگروه تأمین مالی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
استانداری تهران
فرمانداری تهران
دیدارهای فردی
همایش ها
نشست ها
هیئت امناء
مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی
گالری
گالری تصاویر
گالری ویدئو
دانلود فایل
فرم های ثبت اطلاعات
عضویت در کانون کارآفرینان
شرایط عضویت در کانون کارآفرینان
فرم ثبت نام
ثبت نام جهت مصاحبه
درباره ما
مهم ترین فعالیت های کانون استان تهران
کانون کارآفرینان استان تهران
درباره کانون کارآفرینان
اعضاء هیئت امناء
سند ملی توسعه فرابخشی
پیش نویس مشارکت در کانون کارآفرینان استان تهران
تماس با ما
صورتجلسه کانون کار آفرینان
تاریخ جلسه : 24/1/94
حاضرین در جلسه :
1 . جناب آقای مهندس حامد نیا ( رئیس کانون )
2 . جناب آقای دکتر سیاری ( دبیر کانون )
3 . جناب آقای دکتر حبیبی ( دبیر کارگروه ها )
4 . آقای یعقوبی ( کارشناس حقوقی کانون )
جناب آقای مهندس حامد نیا:
- باید در جلسات ماهانه، روی موضوعات مهم و بسیار ملموس متمرکز گردید، یعنی در هرجلسه ماهانه یک موضوع مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در پایان نیز خروجی موضوعی جلسه بصورت بیانیه تهیه، تنظیم و رسانه ای و به اعضاء و مدیران کارآفرین و ادارات ذیربط ارسال گردد.
جناب آقای دکتر سیاری:
- بهتر است این جلسات که پیشنهاد خیلی خوبی هم هست در استانداری برگزار گردیده و بیانیه مزبور با امضاء معاون محترم استاندار جناب آقای ترکی به کلیه دستگاه های اداری دولتی استان نیز ارسال و ابلاغ گردد که این مسئله می تواند انعکاس خوبی در میان ادارات و مسئولین داشته و جایگاه اداری این جلسات ماهانه و موضوعات آن را ارتقاء دهد. و حتی این جلسات و بیانیه آنمی تواند بعنوان زیرگروه اشتغال نیز قرار بگیرد.
جناب آقای مهندس حامد نیا:
- (جلسات ماهانه) وقت و انرژی زیادی را می طلبد.
- اخذ مشکلات کارآفرینان استان، جمع بندی و دسته بندی موضوعی و انعکاس و ارسال آن به مبادی و اشخاص اداری و مسئولین ذیربط در سطح استان. در این خصوص بایدبرای هرجلسه و مصوبات وبیانیه آن با Action Plan برنامه عمل تعریف و تنظیم کرد. صرف حرف زدن کاری از پیش نمی رود.
جناب آقای دکتر سیاری:
- در برنامه های عملیاتی می بایست تقویت شده و قوی تر عمل کنیم. در کمیته ها و کارگروه ها باید به متقاضیان تاسیس شرکت و بنگاه های اقتصادی خدمات مشاوره ای ارایه داده چراکه با یک مشاوره معمولی می توان یک بنگاه اقتصادی را نه تنها از ورشکستگی نجات داد، بلکه سبب موفقیت و ارتقاء توانمندی های آن هم شد. باید هرماه با یک بیانیه کامل و همچنین از طریق یک سایت هوشمند بتوان مشکلات مالی ، اداری و... کارآفرینان و بنگاه های اقتصادی را رصد، جمع آوری و شناسایی نموده و جهت حل مشکلات این عزیزان اقدام نمود.
جناب آقای دکتر حبیبی :
- کارگروه های کانون کارآفرینان استان می تواند بستر خیلی خوبی برای جلب مشارکت کارآفرینان و افراد علاقمند باشد. پیشنهاد من این است که از بچه های کانون که علاقه و انگیزه دارند، ارزیابی ای بعمل آوریم و اعضاء کارگروه ها را در فرآیند روزآوری، توانمند سازیم. همچنین ساز و کار کمیته ها مشخص شوند و اعضاء و مسئولین که مشخص شدند پروژه ها مهندسی و اجرا گردند.
جناب آقای ذکتر سیاری:
- در جلسات قبلی فرم های مربوطه را به اشخاص علاقمند به همکاری داده ایم و بانک اطلاعات ما در اینخصوص در دسترس می باشد. و تعدادی از این دوستان هم مسئولیت کمیته ها را بعهده دارند. مجدداً فرم علاقمندی به همکاری را نیز فراخوان خواهیم داد.
- پیشنهاد من این است جناب آقای دکتر حبیبی مسئولیت کارگروه ها را بعهده بگیرند و پیگیری های اصلی را ایشان انجام دهند. مضافاً اینکه آقای یعقوبی هم بحث مشارکتها را در قالب شیوه نامه مشارکت و سایر هماهنگی¬های مربوطه انجام می دهند.
جناب آقای دکتر حبیبی :
- در کمیته نوآوری می توان به شرکت های دانش بنیان نیز پرداخت . اگر جلسات کمیته ها بصورت منظم و هدفمند برگزار گردد و گزارش آن به دبیر و رئیس کانون و رسانه ها ارسال گردد، در ساختار کانون فعالیت کمیته¬ها عملکرد مجموعه را افزایش می دهد و با این معرفی کردن، کانون در سطح جامعه، محیط کسب و کار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان محسوس دیده شده و عملکرد آن برجسته سازی می گردد.
جناب آقای سیاری:
- پیشنهاد دیگر این است که بصورت ماهانه مصاحبه و بسته خبری تهیه و اولین مصاحبه هم با جناب آقای حامدنیا صورت گیرد و این مصاحبه ها رسانه ای شده و در محافل کارآفرینی و مراجع ذیربط ورود خبری داشته باشد. هسته استراتژیک طرح ها با شما (جناب آقای حبیبی) باشد. با مراجعه به اساسنامه می توان خطوط کلی عملیات و مهندسی طرح ها را یافته و اقدام نمود.
جناب آقای دکتر حبیبی :
- باید برای مجموعه کانون بسترسازی طرح و عملیات صورت گیرد، خانم دکتر ریاحی می گویند که کانون کارآفرینی استان تهران باید تاثیر گذارتر باشد. خروجی کانون باید پروژه هایی باشد که بصورت تجمیع شده و در قالب کاربرگ های تعریف پروژه و به تعداد حدوداً پنجاه، شصت مورد طراحی و تدوین گردد. لذا باید زیر نظر جناب آقای دکتر سیاری گزارش دوره ای از کارگروه ها داشته باشیم. کافیست کارگروه ها فعال شوند خواهیم دید که مراحل بعدی کار را در حیطه ماموریتشان انجام خواهند داد. با فعال سازی افراد در این کارگروه ها، ، فعال شدن کارگروه نیز حاصل می شود. هدف ما حل سیستماتیک یک مشکل است.
جناب آقای دکترسیاری:
- روش حل مسئله و مشکل می تواند سایت فیس باشد، هر کار گروه یک صفحه ویژه داشته باشد و از این طریق در پرتال مربوطه فعال شده و روند اجرایی کار از همین جا شروع می شود.
جناب آقای دکتر حبیبی:
- شعار راهبردی این مهم می تواند کمپین یا نهضت حمایت از کارآفرینی و تولید باشد، با این روش می توانیم به معرفی برون سازمانی کانون نیز دست یابیم. حتی در این مسیر می توانیم از کمک هنرمندان و سایر گروه های مرجع نیز استفاده کنیم.
جناب آقای مهندس حامدنیا:
- شیوه نامه جلسات ماهانه مشخص شود.
- لیست افرادی که باید مصاحبه از آنها تهیه شود، تنظیم گردد.
- چگونگی تهیه بسته خبری و بویژه استاندارد سازی خبرهای کارآفرینی صورت گیرد.
- لیست سرفصل های جلسات با بیست سرفصل پیشنهادی
- اخذ و دریافت مشکلات کارآفرینان
جناب آقای دکترسیاری:
- تقسیم کار به این صورت انجام شده
- نشست ماهانه با جناب آقای حامدنیا
- آقای یعقوبی تهیه، تدوین و پیگیری شیوه نامه مشارکت
- فعال سازی کمیته ها و اعضای آن با جناب آقای دکتر حبیبی
- استانداردسازی و سرفصل های خبر آنلاین کانون
جناب آقای دکتر حبیبی:
- باید فضایی را نیز برای طرح و تولید پروژه های بدیع طراحی و تعریف کنیم، بویژه در حوزه IT می توانیم نوآوری کنیم.
- درحوزه های کسب و کار، کارگروه ها ی تخصصی بررسی رفع موانع داشته باشیم بویژه در کسب و کارهای کوچک و یا خدمات که بسیار هم مهم می باشد.
جناب آقای دکتر سیاری:
- در سندهای بالادستی و استانی، برای محیط کلان کسب و کار تهران، کارکرد خدمات تعریف شده است.
- اگر هربنگاهی مشکلات خود را طرح و پیگیری نماید و مانیز به حل مشکل آن کمک کنیم در کلان مسئله جزایر کیفیت (بنگاه های دارای ارزش افزوده) به هم متصل شده و در پایه صنفی و اصناف ارزش افزوده اجتماعی تولید و بدست می آید. این جریان سازی فرهنگی را باید از سطوح پایین محیط کسب و کار (واحد صنفی یا بنگاه اقتصادی) به سمت سطوح بالایی آن طراحی، مهندسی و عملیاتی کرد.
برچسب ها:
صورتجلسه کانون کار آفرینان,
اشتراک
کارگروه های تخصصی
همایش و جشنواره کارآفرینی استان
معرفی هیئت امناء کانون کارآفرینان استان
معرفی کارآفرینان برتر استان
مصاحبه با کارآفرینان استان
خیرین کارآفرین استان
مراکز کاریابی و اشتغال استان
کلینیک های کارآفرینی استان
شهرک های صنعتی استان
مراکز مشاوره کارآفرینی استان
مراکز رشد و پارک های فناوری
کانون های هماهنگی دانش و صنعت استان
دفاتر کارآفرینی سازمان ها و دانشگاه های استان
گزارشات مهم کارآفرینی و اشتغال استان
قوانین کسب و کار
نشریات و مقالات مرتبط با کارآفرینی استان
فرصت های سرمایه گذاری استان
جلسات و دیدارهای مهم استان
طرح های حمایت از کارآفرینی و تولید در استان
مهمترین فعالیت های کانون استان
گزارش جلسات هیئت مدیره
اعضاء هیئت مدیره کانون استان
استان ها
آذربايجان شرقي
آذربايجان غربي
اردبيل
اصفهان
البرز
ايلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختياري
خراسان جنوبي
خراسان رضوي
خراسان شمالي
خوزستان
زنجان
سمنان
سيستان و بلوچستان
فارس
قزوين
قم
كردستان
كرمان
كرمانشاه
كهگيلويه و بويراحمد
گلستان
گيلان
لرستان
مازندران
مركزي
هرمزگان
همدان
يزد
ملی
دفتر توسعه کارآفرینی